SPOSOBY NA ZAPARCIA U DZIECKA

  • Styczeń 15, 2017

sposoby na zaparcia u dziecka

Adaś: Mama, a co dodałaś zielonego do tarty?

Mama: Pytasz co dodałam zielonego do tarty ze szpinakiem?

Adaś: Tak.

Mama: No to zastanów się kochany, co mogłam dodać zielonego do tarty ze szpinakiem?

Adaś: Kiełki?

 

Nie ulega wątpliwości, że pałam szczerą miłością do zielonego. Szpinak zjem w każdej postaci. W liściastej formie w sałatce, pieczony w tarcie, smażony na oliwie z czosnkiem i serkiem jako dodatek do makaronu czy zmiksowany w odżywczym koktajlu z bananem. Pozostała zielenina także znajdzie u mnie miejsce. Zielona papryka, oliwki, ogórki świeże i kwaszone, roszponka, sałata, szczypiorek, koperek, kiełki, por. Omnomnomnom!

Miłością do zielonego próbowałam zarazić oczywiście dzieci. O ile z Adamskim doskonale się udało, o tyle Damian jest bardziej wybredny i zielone produkty mocno ogranicza. Jest jednak tyle warzyw i wartościowych produktów w innych kolorach, że jestem w stanie mu to wybaczyć.  Wszystkim warzywom mówimy tak!

Warto też wiedzieć, że warzywa, szczególnie w tej surowej postaci, są cennym źródłem błonnika pokarmowego. Ma on korzystny wpływ na układ pokarmowy i może zapobiegać zaparciom u dzieci, a jest to dolegliwość, której nie należy bagatelizować. Z uciążliwymi zaparciami udajemy się oczywiście do lekarza, który dalej kieruje nas do dietetyka, gastroenterogolga lub w najgorszym przypadku nawet chirurga.  sposoby na zaparcia u dziecka

sposoby na zaparcia u dziecka

Zaparciom można jednak czasem zapobiegać uwzględniając w diecie naturalne produkty wymieniane przez specjalistów  jako ‚przeciwzaparciowe’. Na tej liście znajdują się m.in. pomidory, papryka, buraczki, ogórki kwaszone i kapusta kiszona. Z owoców możemy liczyć na pomoc śliwek świeżych i suszonych, gruszki, wszystkich owoców cytrusowych, winogron, surowego jabłka ze skórką. Do picia zaleca się wodę z cytryną, miętę, soki cytrusowe niesłodzone. Na śniadanie lepiej wybierać jogurty naturalne i płatki owsiane lub pieczywo pełnoziarniste.

Czego unikać i które produkty wykluczyć z diety, gdy pojawiają się zaparcia u malucha? Zdecydowanie gotowana marchewka, gotowane jabłko, banan, biały ryż i ziemniaki. Jako dodatki do obiadów należy wybierać kasze typu gryczana czy pęczak. Trzeba pamiętać, że słodycze i słodkie przetwory w dużej ilości nie mają nigdy dobrego wpływu na zdrowie dzieci, ale przy zaparciach są całkowicie zabronione. W tym wypadku również rezygnujemy z chrupek kukurydzianych i wafli ryżowych.

Zmiana nawyków żywieniowych zaczyna się oczywiście od nas i to my świecimy przykładem. Zachęcam również do angażowania dzieci w przygotowanie posiłków, bo o wiele chętniej sięgają wtedy do próbowania nowych produktów. Jeśli nie macie problemów zaparciowych, to trochę bardziej można wtedy poszaleć. U nas w menu ostatnio tarta z porem i suszonymi pomidorami. Podrzucam przepis i życzę smacznego!

 

Składniki

  • Rolka ciasta francuskiego
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 2 pory
  • Jogurt naturalny 180-200g
  • 2 jajka
  • Pomidory suszone wg. uznania
  • Sól i pieprz

 

Sposób przygotowania

Piekarnik rozgrzać do 200 stopni C.  Blachę do tarty wyłożyć ciastem francuskim i posypać dno bułką tartą. Pory poszatkować i sparzyć w durszlaku przelewając wrzątkiem. Ostudzić i wyłożyć na tarcie. Jajka zmieszać z jogurtem naturalnym, przyprawić solą i pieprzem i zalać pora na tarcie. Na wierzchu ułożyć pokrojone suszone pomidory. Piec na środkowym poziomie piekarnika przez 20-25 minut do zarumienienia. Włala!

 

 

Dziękuję za odwiedziny! Po raz kolejny udało mi się uratować swój idealny świat przed zagładą! Jeśli podoba Ci się ten post i uważasz, że mógłby być przydatny, to udostępnij go swoim znajomym na Facebook’u lub napisz w komentarzu, że tu byłeś – z przyjemnością życzę Ci miłego dnia 🙂

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

    • tamarek
    • Październik 16, 2018
    Odpowiedz

    Moje dziecko ma niestety od niedawna problemy z zaparciami. Przyjmuje żelazo i chyba to jest przyczyną bo wcześniej nie było problemów z zaparciami. Na szybko spróbuję zaaplikować mu te czopki, ale co z dietą? Co można wprowadzić żeby brzuszek sam poradził sobie z tym problemem.

    • Irenak
    • Sierpień 31, 2018
    Odpowiedz

    Fajnie że, trafiłam na taki tekst. Podzielę się moimi spostrzeżeniami. Fajnie, jak dziecko właśnie trzyma dietę, nie je dużo słodyczy nie niedobrych rzeczy, które powodują zaparcia. Wiadomo, że nie da się ich uniknąć, ale można je ograniczać. Warto angażować dzieci w przygotowywanie posiłków, wtedy je doceniają. Zachęcić do zdrowego jedzenia można poprzez wspólne posiłki. W przypadku zaparć, masowanie brzucha, herbatka koperkowa, czopki rozkurczeniowe (nie przeczyszczające) np. eva qu bambini. Zbierając to wszystko w całość można sobie z zaparciami poradzić

    • Dancia Bus
    • Czerwiec 12, 2017
    Odpowiedz

    niestety u nas problem zaparć pojawia się kiedy probujemy do diety wprowadzic cos nowego :/ lekarz powiedział ze czasami tak się zdarza.wtedy podaje synkowi dicopeg junior i odstawiam ten produkt na jakis czas,po kilku tyg wracam z nim w malutkich ilościach i faktycznie to się sprawdza

    • Matka-Dietetyczka
    • Marzec 6, 2017
    Odpowiedz

    Pomocnik przekochany, fajnie, że poruszyłaś temat profilaktyki przy problemach z wypróżnianiem u maluchów:)

  1. Odpowiedz

    Ciekawy przepis, przede wszystkim kolorowo a to oznacza, że smacznie : )

    • Natalia Polkowicz
    • Styczeń 30, 2017
    Odpowiedz

    Ja niestety mam w domu niejadka, nie tknie niczego nowego, to u nas rodzinne niestety i wiem że mu to kiedyś przejdzie, pomógł dicopeg junior przy zaparciach i na nasze szczęście duża ilość płynów bo co do tego nie ma obiekcji na szczęście 😀

  2. Odpowiedz

    Fajny przepis 🙂 A pomocnik jeszcze fajniejszy 🙂

    • Reni Blog
    • Styczeń 29, 2017
    Odpowiedz

    Jakiego fajnego pomocnika masz w kuchni:)

    • Super dzieciaczki
    • Styczeń 29, 2017
    Odpowiedz

    Wygląda bardzo apetycznie. Całe szczęście z zaparciami nie mamy kłopotów 🙂

    • elka
    • Styczeń 29, 2017
    Odpowiedz

    Kreatywność, kolory i brawo za pomysły :-).

  3. Odpowiedz

    Fajny przepis, myślę, że mojemu dzieciakowi posmakuje <3 Tylko wiesz, z tym błonnikiem to też trzeba uważać, zwłaszcza u dzieci. Ja podawałam go za dużo i też były problemy.

    • Andrzej
    • Styczeń 22, 2017
    Odpowiedz

    szpinak… jeszcze do niedawna nie miałem pojęcia co to jest i jak smakuje. Na szczęście, żonka zaczęła go używać i okazało się, że jest po prostu zajebisty. A takie ciacho to jadłbym i jadł:P

  4. Odpowiedz

    Kiełki rozbiły system! A co do tarty to i pora i suszone pomidory uwielbiam, brzmi, i wygląda (!) bardzo smacznie.

    • Iwona Kosińska
    • Styczeń 19, 2017
    Odpowiedz

    Moje miały zaparcia stale od początku życia, stawałam oczywiście na najdziwniejszych częściach ciała by im pomóc i wiecie co, no podczas karmienia wyłącznie mm to był dramat ale kiedy zaczęłam rozszerzać dietę, łyżka oleju rydzowego do papek a potem posiłków wyeliminowała problem na zawsze. Oczywiście mają taką skłonnośc i trzeba ich pilnować zwłaszcza we kontakcie ze słodyczami ale generalnie duże ilości wody teraz dają rade.

  5. Odpowiedz

    Warzywa i owoce plus zdrowe, zrównoważone jedzonko zawsze – ale ciastu francuskiemu mówię nie

  6. Odpowiedz

    Oj walczyłam ja dość długo z tym problemem u córki. Bardzo mi pomogły herbatki ziołowe, suszone sliwki i soki ze śliwek 🙂

    • Aleksandra Ćmachowska
    • Styczeń 16, 2017
    Odpowiedz

    Tarta wygląda niesamowicie, u nas robimy taką ze szpinakiem i fetą :). Tylko ty chyba potrafisz połączyć temat zaparć, zabawne dialogi i pyszny przepis, a całość jest zjadliwa :). Fajny post! Pozdrawiam, Mamatywna 🙂

  7. Przepis, który chętnie wykorzystamy. Koncentrujemy się na wzbogacaniu diety surowymi warzywami i świeżymi owocami, ale nie zawsze uda się je odpowiednio zbilansować.

    • Gosia
    • Styczeń 16, 2017
    Odpowiedz

    U nas kłopotów z brzuszkiem kiedyś nie było, ale od czasu kiedy poszedł do przedszkola sie pojawiły. Dzięki za przepis, zrobimy w tygodniu.

  8. Odpowiedz

    Świetny wpis! U nas walka o zdrowy brzuszek poprzez dietę to codzienność! Pozdrawiam

    • Sylwia Antkowicz
    • Styczeń 16, 2017
    Odpowiedz

    Od siebie dodam jeszcze, że profilaktycznie dobrze jest do zupy dodawać łyżkę oleju.

    • Żaneta
    • Styczeń 16, 2017
    Odpowiedz

    U nas tez codziennie mlody sie wyproznia pilnuje tego bardzo, ale rady cenne i w razie co skorzystamy, dzieki 🙂

  9. Odpowiedz

    Na szczęście z brzuszkiem u nas problemów nie ma, ale przepis wygląda bardzo smacznie i chętnie wypróbuję 🙂

Leave a Comment

AUTORKA BLOGA

AUTORKA BLOGA

Joanna - mama, która codziennie staje na głowie, aby ratować swój idealny świat przed zagładą

KATEGORIE

blog kobiecy warszawa, blog dla kobiet
blog kulinarny warszawa, blogerka kulinarna warszawa, blog z przepisami, blog o gotowaniu
blog rodzicielski warszawa, blog o dzieciach, blog o zabawkach, blog o zabawach, opinie o zabawkach, recenzje zabawek
blog podróżniczy warszawa, blog turystyczny warszawa, blog o podróżach z dziećmi, gdzie warto pojechać z dziećmi, miejsca polecane dla rodzin z dziećmi w polsce i za granicą
blog kosmetyczny warszawa, blogerka parentingowa kosmetyczna warszawa, opinie o kosmetykach dla dzieci, recenzje kosmetyków, kosmetyki dla kobiet, pielęgnacja dla rodziny
BLOG PORADNIKOWY WARSZAWA - DOŚWIADCZENIA I SPOSOBY NA ZDROWIE, blog o zdrowiu, zdrowie dzieci i rodziny

URYWKI NASZEJ CODZIENNOŚCI

NAPISZ DO NAS

NAPISZ DO NAS